Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηπατίτιδας 28/07, ο Σύλλογος Ασθενών Ήπατος Ελλάδος «Προμηθέας» υλοποίησε μία πρωτότυπη και εναλλακτική εκστρατεία ενημέρωσης, με απώτερο στόχο την ευαισθητοποίηση του γενικού πληθυσμού για τις Ιογενείς Ηπατίτιδες -μέσω προτροπής για εξέταση- ως ένα σημαντικό πρόβλημα δημόσιας υγείας.
Ο σχεδιασμός της δράσης, βασίστηκε στο γεγονός ότι από τους 135.000 κατά προσέγγιση, ανθρώπους που ζουν με ηπατίτιδα C στην Ελλάδα, το 80% αυτών δεν το γνωρίζει, ενώ από τους 250.000 ανθρώπους που ζουν με ηπατίτιδα Β στη χώρα μας το 50% δεν το γνωρίζει, εξ αιτίας της ασυμπτωματικής φύσης της νόσου.
Η εκστρατεία ενημέρωσης βασίστηκε σε δύο άξονες και υλοποιήθηκε στις πόλεις της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης στις 28/07/2017.
Το πρώτο σκέλος της δράσης αφορούσε σε διάχυση του μηνύματος προτροπής του πληθυσμού σε εξετάσεις με την βοήθεια επιχειρήσεων μου διανέμουν καφέ και ροφήματα (take – away). Αναλυτικότερα, μέσω τοποθέτησης σχετικού αυτοκόλλητου στα ποτήρια ροφημάτων προς διανομή, επικοινωνήσαμε το μήνυμα «Πρόληψη= Εξέταση» στους πελάτες των επιχειρήσεων. Ο απολογισμός της δράσης αφορά στην διανομή 1.585 ροφημάτων μέσω των επιχειρήσεων Coffix στην Καλλιθέα, Diva στην Πλατεία Βικτωρίας και Ταψάκι στην Ανθούπολη Αθηνών, καθώς και στο «Παραδοσιακό» στην Θεσσαλονίκη, τις οποίες ευχαριστούμε θερμά.
Το δεύτερο σκέλος της δράσης αφορούσε σε αφισοκόλληση εικαστικού σε κεντρικά σημεία της Αθήνας (Κεραμεικός, Ψυρρή, Μοναστηράκι) και της Θεσσαλονίκης (Αριστοτέλους, Αγίας Σοφίας, Καμάρα, Μητροπόλεως, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης).
Σημειώνεται ότι στις αφίσες, αξιοποιήθηκε ως εικαστικό η τοιχογραφία ευαισθητοποίησης για τις Ιογενείς Ηπατίτιδες, που φιλοτέχνησε ο παγκόσμιας φήμης Έλληνας καλλιτέχνης ΙΝΟ – www.ino.net, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ασθενών Ήπατος Ελλάδος «Προμηθέα», στο κτίριο του ΕΟΠYΥ στην Αθήνα, Πειραιώς & Δεληγιώργη και στην πρόσοψη του Ιπποκράτειου Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα. Η αφίσα, επίσης, περιελάμβανε το μήνυμα «Πρόληψη= Εξέταση».
Με σύμμαχο μας εναλλακτικούς δίαυλους επικοινωνίας, συνεχίζουμε την προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος ενημέρωσης, με εκστρατεία που είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση, την πρόληψη και παράλληλα την προτροπή σε εξετάσεις στο ευρύ κοινό.